Mizuno, RIJKS en de kunst van het hardlopen

De Wave Ultima 11 Amsterdam, de nieuwe hardloopschoen van Mizuno, is het prachtige resultaat van een bijzondere samenwerking tussen Mizuno en het Rijksmuseum. In het Rembrandtjaar 2019 is de officiële schoen van de TCS Amsterdam Marathon geïnspireerd op de Nachtwacht van Rembrandt. Tijdens een innemende presentatie in het Rijksmuseum vertelden Mizuno en RIJKS hoe zij hardlopen en kunst verbinden.

In het Rembrandtjaar 2019 staat iedereen, zelfs de meest verstokte hardloper, wel even stil bij de 350ste sterfdag van Rembrandt van Rijn, het ‘Hollandse wonder van de 17de eeuw’, de ‘meester van het licht en donker’. Het Rijksmuseum pakt uit met een aantal speciale Rembrandt-tentoonstellingen en laat met Operatie Nachtwacht – het grootste restauratieonderzoek ooit naar de Nachtwacht – het publiek live getuige zijn. Alle reden om het museum dit jaar te bezoeken!

Spel van licht en donker

Als geen ander in zijn tijd verstond Rembrandt het spel van licht en donker. Vergelijk de Nachtwacht met de schuttersstukken van tijdgenoten als Frans Hals en je weet meteen waarom hij de grootste was. Shigeru Aoe, product developer van de Wave Ultima, is erin geslaagd dit spel van licht en donker aan de buitenkant van de schoen te laten terugkomen, terwijl op de binnenzool fragmenten van het beroemde schilderij zijn te zien. Op de linkerzool staat kapitein Frans Banninck Cocq afgebeeld en rechts luitenant Willem van Ruytenburgh. De Pantone-kleuren van het werk zijn doorgevoerd in die van de schoen.

Uitstekende running-eigenschappen

De Wave Ultima 11 Amsterdam is ook uit de kunst vanwege het palet aan uitmuntende running-eigenschappen. De hardloopschoen is ontworpen voor de soepelste hardloopervaring en geeft een ongekende demping en stuwing. Energie die bij het neerdalen van de schoen op de grond vrijkomt, wordt opwaarts teruggegeven. Zo functioneert de kenmerkende Wave-plaat letterlijk als een springveer voor een maximale energieopbrengst.

De U4icX-technologie biedt extra demping aan de achterzijde zodat de hiel extra ontlast wordt. De strategisch geplaatste versterkingen en het zachte bovenwerk bieden bovendien een stevige en prettige pasvorm.

Twintig keer hoofdsponsor

Mizuno is dit jaar voor de 20ste keer hoofdsponsor van één van de grootste hardloopevenementen van Europa. De TCS Amsterdam Marathon vindt plaats op 20 oktober 2019. Ga voor meer informatie naar www.tcsamsterdammarathon.nl, www.rijksmuseum.nl en www.mizuno.com.
De Mizuno Wave Ultima 11 Amsterdam is niet alleen een stijlvol eerbetoon aan ’s lands beroemdste kunstwerk, maar ook een eerbetoon aan alle voeten die het beste hardloopschoeisel verdienen. Dat maakt de Ultima 11 bij uitstek geschikt voor de Amsterdam Marathon.

Verkooppunten

De Mizuno Wave Ultima 11 Amsterdam is verkrijgbaar bij running speciaalzaken, webshops als sportshop.com en zelfs in de Rijksmuseumshop. Consumentenadviesprijs € 134,95. Ga voor meer informatie naar www.mizuno.com.

Over Mizuno

Mizuno is een internationaal sportmerk opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Het is uitgegroeid tot wereldwijde speler op het gebied van functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, voetbal, judo en tennis.

Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Daarnaast is ze official shoe supplier van de Nederlandse en Belgische volleybalbond en de Nederlandse en Belgische korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Estavana Polman, Mikkel Hansen en Laura Dijkema.

Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. In de Mizuno-filosofie leidt dit namelijk ook esthetisch altijd tot het meest geslaagde product. Mizuno Corporation Netherlands is gevestigd in Capelle aan den IJssel en heeft ook in Leusden een showroom.